Professioneel telefoneren
U heeft regelmatig telefonische contact met klanten, collega’s of leveranciers en wilt hier nog sterker in worden. In deze cursus leert u nog professioneler communiceren aan de telefoon. Afhankelijk van uw leerdoelen maken wij samen een keuze uit de onderstaande onderwerpen. Dit om u in staat te stellen, de vaardigheden te vergroten, die juist voor u van belang zijn!
- De telefoonopname
- Een goede telefoonstem
- Klantgericht communiceren (intern en extern)
- Een doelgerichte inventarisatie
- De juiste vragen stellen
- Een doelgerichte gespreksstructuur
- De telefoonetiquette
- Leiding nemen en behouden
- Krachtiger overkomen
- In mogelijkheden communiceren
- Duidelijke afspraken maken
- Informatiegesprek
- Het adviesgesprek
- Het klachtengesprek
- Het slechtnieuwsgesprek
- De voor u ‘lastige’ klant, collega of leverancier
- Nog beter onderhandelen
- Een positieve afsluiting
Duur: Afhankelijk van uw leerdoelen varieert de cursusduur van 1 tot 2 dagen.